منطقه آزاد انزلی

انعقاد تفاهم‌نامه منطقه آزاد انزلی و موسسه همیاری سپهر

انعقاد تفاهم‌نامه منطقه آزاد انزلی و موسسه همیاری سپهر
کدخبر : 67875

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی از انعقاد تفاهم‌نامه‌ این سازمان با موسسه همیاری سپهر از هلدینگ‌های بانک صادرات طی برگزاری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران خبرداد. این تفاهم‌نامه شامل تمهیداتی برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های صادراتی و مزایای ناظر بر تجارت بین‌المللی موجود در منطقه آزاد انزلی است.

به گزارش فاطمه باقری خبرنگار پایگاه خبری رصد اقتصادی، محمدسجاد سیاهکار زاده در حاشیه برگزاری رویداد اکسپو ۲۰۲۴ ایران، گفت: انعقاد تفاهم‌نامه‌ها را در زمینه توسعه همکاری‌های تجاری، اقتصادی، تولید و سرمایه‌گذاری با شرکت‌های خارجی و سرمایه‌گذاران را از رویکردهای اصلی مناطق آزاد برای حضور در نمایشگاه‌ها و رویدادهای بین‌المللی است.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی افزود: با توجه به اینکه مدت‌ها در موسسه همیاری سپهر جلساتی را برای سرمایه‌گذاری در این منطقه برگزار می‌کردیم، در این نمایشگاه موفق شدیم تا فرصت امضای تفاهم‌نامه‌ای را در زمینه استفاده از ظرفیت‌های تجاری، گردشگری و همچنین زمینه‌های استفاده از روش‌های نوین سرمایه‌گذاری با استفاده از بازار سرمایه به دست بیاوریم. ان‌شاءالله در آینده با مراحل اجرایی‌شدن این تفاهم‌نامه، فضا و محمل جدید برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به تمهیدات درنظر گرفته شده برای استفاده بیشتر از ظرفیت‌های صادراتی تولیدکنندگان و صنعت‌گران، اظهار داشت: یکی از مزیت‌های جدی که مناطق آزاد نسبت به سایر بخش‌های سرزمین‌های اصلی دارند، مزایای ناظر بر توسعه تجارت بین‌المللی است. منطقه آزاد انزلی با دارابودن ظرفیت‌های دو بندر انزلی و کاسپین ضمن ارائه خدمات بندری دارای تخفیفات ویژه‌ای در حوزه عوارض گمرکی و معافیت‌های مالیاتی در کنار تسهیل و تسریع در فرایند‌های ناظر بر صادرات است.

سیاهکارزاده تصریح کرد: امیدواریم با توسعه بندر کاسپین که یک بندر نسل نو می‌باشد و استفاده از حمل‌ونقل ترکیبی که توسط رئیس جمهور اتصال دریا به دریا در این بندر افتتاح خواهد شد، ظرفیت‌های موردنیاز صادرات و تجارت ایران توسعه پیدا کند. بندر کاسپین آخرین نقطه اتصال دریای عمان به دریای خزر خواهد بود که این فضا کمک به توسعه تجارت و صادرات خواهد کرد.

 در خصوص ویژگی‌های مدنظر قرارداده شده در تفاهم‌نامه منطقه آزاد انزلی و موسسه همیاری سپهر، گفت شد: صندوق‌های VC و PE با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی موجود در این منطقه در طراحی عملیاتی این تفاهم‌نامه مدنظر قرار گرفته است. 

وی تاکید کرد: ایجاد سرویس بین‌الملل با مشارکت منطقه آزاد انزلی و راهکارهای نوین تامین مالی عمدتا از طریق بازار سرمایه برای پروژه‌های متنوع گردشگری، تجاری، دریایی، حمل‌ونقل متناسب با برنامه‌های تبیینی کارگروه از دیگر موارد این تفاهم‌نامه  است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه