منطقه آزاد انزلی

رونمایی از ۳۵ بسته سرمایه‌گذاری جدید با ارزش ۱۰ همت در منطقه آزاد انزلی

رونمایی از ۳۵ بسته سرمایه‌گذاری جدید با ارزش ۱۰ همت در منطقه آزاد انزلی
کدخبر : 67876

​مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، در رویداد ایران اکسپو ۲۰۲۴ اعلام کرد که با ارائه ۳۵ بسته سرمایه‌گذاری جدید، منطقه آزاد انزلی به ارتقای جذابیت سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی پرداخته است به همین منظور از سال گذشته تاکنون ۱۳۵ بسته به ارزش ۳۰ هزار میلیارد تومان توسط این سازمان ارائه شده است.

به گزارش فاطمه باقری خبرنگار پایگاه خبری رصد اقتصادی، محمدسجاد سیاهکار زاده، در جریان برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: تاکنون منطقه آزاد انزلی بسته‌های سرمایه‌گذاری متعددی با ارزش بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان را در حوزه‌های مختلف ارائه داده است.

وی افزود: در تداوم این روند، امروز در این رویداد ۳۵ بسته سرمایه‌گذاری جدید با ارزش ۱۰ هزار میلیارد تومان رونمایی شد که با بسته‌های قبلی، حجم کلی بسته‌های سرمایه‌گذاری به ۱۳۵ بسته و سرمایه‌گذاری به مبلغ ۳۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

سیاهکار زاده اظهار کرد: ایجاد شرایط و فضای مناسب برای سرمایه‌گذاری از جمله اهداف اصلی منطقه آزاد انزلی است. هدف بسته‌های سرمایه‌گذاری تحقق مأموریت‌هایی همچون زمینه‌های سرمایه‌گذاری، مشخصات و محل سرمایه‌گذاری، تسریع دریافت برخی از مجوزهای اولیه و طرح امکان‌سنجی اولیه است. 

وی افزود: این فرصت‌ها و زمینه‌سازی‌ها در منطقه آزاد انزلی سبب شد تا در سال گذشته سرمایه‌گذاری داخلی به مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان و سرمایه‌گذاری خارجی به مبلغ حدود ۱۶ میلیون یورو در منطقه به ثبت رسیده است.

سیاهکارزاده امیدوار است که با ادامه قراردادهای منعقدشده و تلاش‌های بیشتر، حجم سرمایه‌گذاری در این منطقه در سال جاری افزایش یابد.

در پایان، مدیرعامل منطقه آزاد انزلی اظهار داشت که تمرکز آنها بر تسهیل و تشویق حضور سرمایه‌گذاران خارجی است و بسته‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف از جمله بندری، لجستیک، کسب و کار، توریستی، گردشگری، فعالیت‌های صنعتی و دانش‌بنیان تدوین شده است تا به توسعه منطقه آزاد انزلی و استان گیلان کمک کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه